CPL(A) - Licencja Pilota Zawodowego
WYMAGANIA WSTĘPNE
- Ukończone 17 lat
- Licencja PPL(A)
- Uprawnienie VFR noc
- Badania lekarskie klasa 1
- Wykształcenie min. średnie
NALOT
- min. 150h (w tym min. 70h PIC)
TEORIA
- Szkolenie teoretyczne ATPL(A)
PRAKTYKA
Opcja 1 (jeśli już masz uprawnienia IR)
- 15h samolot
Opcja 2 (jeśli nie masz uprawnienia IR)
- 20h samolot (15h Aero AT-3, 5h Piper PA28 Arrow)
- 5h urządzenie treningowe FNPT II
UPRAWNIENIA
- Możliwość odpłatnego wykonywania lotów
- Możliwość pełnienia funkcji drugiego pilota w zarobkowym przewozie lotniczym
Szkolenie praktyczne realizowane jest w oparciu o program, którego celem jest rozbudowanie kompetencji pilota do poziomu zawodowego. Ćwiczenia realizowane w procesie szkolenia koncentrują się głównie na obsłudze rozszerzonej funkcjonalności samolotu complex oraz na rozwijaniu umiejętności wykonywania lotów według wskazań przyrządów. Część szkolenia poświęcona jest również przelotom nawigacyjnym, tutaj warto wybrać odpowiednio zaawansowany samolot do szkolenia, żeby nauczyć się pracy z nowoczesną awioniką.
Program szkolenia praktycznego przewiduje minimum 15 godzin lotów szkolnych (jeśli już masz ukończone szkolenie do uprawnienia IR) lub minimum 25 godzin (jeśli nie ukończyłeś szkolenia do uprawnienia IR). Minimum 5h lotów podczas tego szkolenia musi być wykonywane na samolocie complex. Samolotem complex określa się samolot jedno lub wielosilnikowy, który posiada chowane podwozie oraz zmienny skok śmigła (śmigło o stałych obrotach, regulowane wraz z mocą silnika).
- Fabrycznie nowe samoloty AT3
- Płatność dopiero po wykonanych lotach
- Duża dostępność samolotów
- Rezerwacje online
- Stała kadra instruktorska
- Doświadczeni piloci