Frequently Asked Questions
Czy kurs jest ograniczony wiekowo?
Formalnie nie ma ograniczeń wiekowych, jeżeli chodzi o przystąpienie do kursu teoretycznego do Licencji Pilota Samolotowego Turystycznego, są jednak ograniczenia dotyczące wykonywania lotów szkolnych oraz wydania licencji. W dniu pierwszego samodzielnego wylotu uczeń pilot musi mieć ukończone 16 lat. Kandydat ubiegający się o wydanie Licencji Pilota Samolotowego Turystycznego musi mieć ukończone 17 lat.
Czy muszę zrobić badania lotniczo lekarskie przed kursem?
Formalnie nie ma wymogu posiadania ważnych badań lotniczo lekarskich przed przystąpieniem do kursu teoretycznego do Licencji Pilota Samolotowego Turystycznego, jest jednak wymóg posiadania orzeczenia lotniczo lekarskiego co najmniej klasy 2 nie później niż przed pierwszym lotem samodzielnym. Kandydat ubiegający się o wydanie Licencji Pilota Samolotowego Turystycznego musi posiadać ważne orzeczenie lotniczo-lekarskie klasy I lub II.
Co muszę zrobić, żeby zapisać się na kurs?
Zgłoszenie uczestnictwa w kursie jest proste, możesz wszystko załatwić przez Internet.
- Dokonaj wpłaty zaliczki w wysokości 500 PLN, wpisując w tytule przelewu rodzaj kursu oraz wybraną opcję, na przykład: „PPL Weekendowy”
Runway Sp. z o.o.
Nr konta: 21 1030 0019 0109 8530 0015 3684 - Napisz do nas email wypełniając formularz kontaktowy podając następujące informacje: Imię i Nazwisko, telefon kontaktowy, nazwa i opcja kursu
- Gotowe ! Po otrzymaniu powyższych informacji i przelewu zaliczki wpisujemy Cię na listę kursantów. Przed terminem zbliżającego się kursu dostaniesz od nas email przypominający o zbliżających się zajęciach
Mam wadę wzroku, czy mogę latać?
W przypadku licencji pilota samolotowego turystycznego, której posiadanie uprawnia do lotów na własne potrzeby, przepisy dopuszczają wadę wzroku w przedziale od -8 do +5 dioptrii. Można latać w okularach i szkłach korekcyjnych.
W przypadku wady wzroku większej niż podany przedział dopuszczalne są korekcje wzroku metodą chirurgiczną w celu zmniejszenia wady. Przypadki wady wzroku przekraczającej założone kryteria rozpatruje się indywidualnie u specjalistów dedykowanych do badań lotniczych.
W rozmowie z lek. med. Leszkiem Buczyłko z warszawskiej przychodni Alergo-Med Aviation, dowiedziałem się, że z tych nielicznych przypadków odmowy pozytywnego orzeczenia lekarskiego zdecydowana większość to przyczyny związane ze wzrokiem. Oprócz przypadków wykraczających poza tolerancję -8/+5 dioptrii z latania eliminuje na pewno jaskra, brak widzenia przestrzennego oraz poważne zaburzenia w widzeniu kolorów.